vrijdag 27 november 2009

Mirte's SkiKnie




Tijdens de skivakantie
2008
ben ik gevallen...
toen is er iets niet
helemaal goed gegaan...

Mijn voorste kruisband-
botpuntje is afgescheurd
en scheef teruggegroeid.
Daardoor is mijn rechter kruisband
nu ongeveer 5 mm langer en
daardoor is mijn knie nu instabiel.
Bijna een maand
na het ongeluk kreeg
ik een MRI
dat is een rontgenscan
die ook de zachte delen op de
foto zet (banden en kraakbeen) .
Ik kreeg 6 weken later al te horen
wat er mis was
ze zeiden dat ik een gebroken
knieschijf had en 7 tot 8
weken gips om had gemoeten maar
de tijd was allang verstreken
dus er was niks meer aan te doen.

Nu, bijna een jaar later had ik er nog last
van. We zijn weer naar de dokter
geweest en die
vertelde van mijn kruisbanden.
Ik zit nu ruim 6 weken op
fysiotherapie om mijn
'beenspieren te trainen
want onbewust had ik mijn rechterknie
minder gebruikt.
Als er meer spieren in je bovenbeen zitten
is de instabielheid minder erg.
Mijn knie zal nooit meer helemaal genezen
de fysio zal nog sowieso 2 jaar duren

Mirte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten