vrijdag 13 november 2009

Freuds Droom


Freud door Andy Warhol




De nieuwe dichtbundel van meester Arjen
rolt van de persen!
Een interview door Marchien & Marije verschijnt in de volgende
nieuwsbrief en hij staat hieronder dit stukje.
Het bundeltje is binnenkort te koop voor 5 euro in het lokaal van groep 8
in het Monument.
Interview met meester Arjen
door Marchien & Marije.


Meester,je hebt een dichtbundel geschreven.
Het boekje heet: Freuds droom. Wie was Freud?
Freud was een Oostenrijkse psychiater, een soort dokter. Hij wist veel over dromen. Ik droomde een gedicht waarin mijn vader en moeder met elkaar dansten in de hemel. Daarom.
Waarom Freuds droom, waarom niet Picasso’s droom?
Niet Picasso’s droom want hij was geen psychiater en ik droomde niet over hem.
Hoelang droom je er al van om deze dichtbundel te maken?
Ik droomde al heel lang van dit boekje en ik ben blij dat hij er nu eindelijk is. Er staan gedichten in die ik schreef tussen 1998 en 2009
Hoelang ben je ermee bezig geweest?
Ik ben tien jaar aan het schrijven geweest. Maar niet steeds... soms moest ik lesgeven.
Hoeveel exemplaren van Freuds droom worden er gedrukt?
Er worden er 300 gedrukt.
Denk je dat mensen die je niet kent hem kopen, of alleen vrienden en familie?
Ik hoop dat ook mensen die ik niet ken hem gaan kopen. En hem gaan lezen natuurlijk.
Denk je dat je in het algemeen veel bundels verkoopt?
Ik hoop natuurlijk dat ze allemaal verkocht worden, maar ik weet uiteraard nu nog niet hoe goed de bundel verkoopt.
Lijk jij op Freud? (qua hobby’s en zo)
Ik lijk helemaal niet op Freud want ik heb geen baard en ik woon ook niet in Wenen. Maar ik droom wel vaak. En ooit heb ik op zijn sofa gezeten in zijn Weense huis.
Hebben alle gedichten met Freud en dromen te maken of zijn er ook gedichten die er helemaal niets mee te maken hebben?
Niet alle gedichten gaan over dromen en Freud. Ze gaan over Groningen en Lotte en Lola, over mijn overleden ouders en over andere dichters, bijv. Rense Sinkgraven en JC Bloem. En Remco Campert.
Als het een succes is komt de bundel dan ook in de winkel?
Als het boekje goed verkoopt…. moet ie maar in de Groninger boekwinkels.

*BONUS* : mag M&M Productions( Marije & Marchien) reclame maken?
Ik hoop dat M&M Productions er een hele mooie reclamecampagne tegenaan gaan gooien.

Bedankt. Graag gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten