woensdag 1 april 2009

Bouwe in Noorwegen II


Jotunheimen







Hoi meester Arjen

Mijn vader en moeder hebben gezegd dat ik een email naar jou kon sturen en dat jij het op het blog zou zetten, dus zou jij dit op het blog willen zetten?

Dag 1
We werden vroeg in de ochtend om iets van half 9 door onze buurman weg naar het station gebracht. Om 9 uur moesten we met de trein naar schiphol om 11.40 kwamen we op Schiphol aan daar moesten we om 13.10 met het vliegtuig naar Noorwegen, dus we hadden nog even tijd we gingen inchecken en dat soort dingen en toen gingen we eindelijk vliegen.
Er was in het vliegtuig niets bijzonders gebeurd, behalve dat we in Noorwegen een tornado dachten te zien. Daarna moesten we nog 3 en een half uur met de trein daar zat een man van het leger achter ons met zijn voeten op de vensterbank ik dacht dat(zie gekke verhalen uit Noorwegen.)verder ging alles wel goed en daarna moesten we nog 13 km met de taxi omhoog en toen waren we er(eindelijk!!!). Mijn vader werd direct al op pad gestuurd om sleetjes te halen en we gingen nog tot half 10 sleetjerijden.

Dag 2
Maandag heb ik bijna de hele dag gesleed en nog een spelletje kolonisten van Katan voor 2 spelers omdat mijn broertje daar naar zeurde. Mijn vader heeft zich nog bijna(zie gekke verhalen in Noorwegen.)en op het einde van de dag ging ik ook nog een eindje langlaufen met mijn moeder en mijn zusje, (mijn broertje wou niet mee hij wou weer kolonisten van Katan doen), maar we hadden het verkeerde moment uitgekozen. Toen we een eindje op weg waren ging het heel hard sneeuwen dus we wilden terug gaan alleen ik moest van mijn moeder naar de punten van mijn ski's kijken dus toen sloeg ik ook nog het verkeerde pad in, maar ik heb mijn moeder maar lekker de schuld gegeven want van haar moest ik naar de punten van mijn ski's kijken.

Dag 3
In de ochtend toen heb ik weer een tijd gesleed en weer kolonisten van Katan gedaan (ik word er zo langzamerhand wel een beetje gek van) en toen ik even naar het hotel ging om te zwemmen toen zag ik voor het hotel de spelersbus van het Zweedse elftal staan. Het is gelukt met het gedicht en de handtekeningen! Ik bewaar het goed en ik neem het maandag mee naar school.
Later op de dag heb ik nog een beetje geoefend met langlaufen. Het was geen succes.

Dag 4
We zijn in de ochtend om half 12 met een langlauftocht begonnen we gingen hoog de bergen in en uiteindelijk zag je gewoon alleen maar wit(van de sneeuw). We zijn nog een groep Australiƫrs tegen gekomen die allemaal een schep op hun rug droegen blijkbaar om een sneeuwhol te graven om in te slapen,en we hebben Jotunheimen gezien (dat is een nationaal park waar de hoogste berg van Noorwegen ligt). De afdaling ging wel 6 keer zo snel als toen we boven zijn gekomen, we hebben nog in het hotel gezwommen en ik heb nog in de sauna gezeten.

Gekke verhalen in Noorwegen.
Verhaal 1
Toen ik in de trein kwam zat er een man uit het leger achter mij met zijn voeten op de vensterbank (ik wist toen nog niet dat het voeten waren) maar ik dacht dat het de trui van mijn vader was want die had precies dezelfde kleur grijs dus ik wou hem oppakken en aan mijn vader geven, maar toen ik het ding aanpakte bleek dat het de teen van de man achter me was (ik krijg er nu nog steeds een glimlach van op mijn gezicht.) Ik heb nog net gedurfd om achterom te kijken waar die man me met een raar gezicht aan zat te kijken dus ik heb me maar snel omgedraaid en ik heb samen me mijn zusje een hele tijd gelachen en grapjes over hem gemaakt, later zat hij te bellen en ik dacht dat hij de rest van het leger op ging halen voor versterking omdat ik aan zijn sok had gezeten.(dat was een van de grapjes.)
Verhaal 2
Ik heb het zelf niet meegemaakt maar mijn vader heeft me verteld dat toen ik aan het sleetjerijden was hij zijn zonnebril wou maken, hij had een keer gezien hoe echte brillenmakers dat deden dat deden dus hij legde een stalen mes op de elektrische kookplaat om met dat warme mes het plastic te laten smelten en de bril weer recht te buigen.
Maar wat mijn vader niet wist was dat het mes hol vanbinnen was en dat wat water en zand in het mes zat, mijn vader denkt dat het water is gaan koken, en dat het daardoor ontplofte, de ene helft van het mes schoot er uit en heeft mijn vader nog bijna in zijn buik geschoten het was eigenlijk een soort kogel.
Later heeft mijn vader de helft van het mes gevonden op de vloer.

p.s.
deze 2 verhalen zijn echt waar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten