donderdag 14 mei 2009

Fir’s vakantie

Zondag


Om vijf uur 's morgens vertrokken met de auto uit Groningen naar Toulon, Frankrijk. In Toulon aangekomen om zeven uur 's avonds. We konden gelijk de boot op, daar hebben we gegeten en zijn om elf uur vertrokken met de corsica boot naar Bastia.


Maandag


Op de boot lekker geslapen en om zeven uur 's morgens in Bastia aangekomen.

We hoorden toen een stemmetje door een soort van radio op het plafond.

Toen gingen we douchen in ons hutje mijn moeder als eerst en die ging toen ook de hond uitlaten. Toen ze terug kwam maakte ze ons wakker (kai casper fir )

toen gingen wij ook douchen en toen we aangekleed waren en alle tassen waren ingepakt gingen we ons hutje uit en gingen we wachten tot we naar beneden mochten. Want daar stond onze auto. Toen we eindelijk mochten gingen we met een trap naar beneden eerst konden we onze auto niet vinden. Omdat we in de verkeerde ingang zaten. Maar naar een korte tijd vonden we de ingang waar onze auto stond. Toen we der inzaten reden we weg van de boot. Het duurde even voor dat we er waren maar toen we aan kwamen. Reden we naar boven naar ons huis. Gingen we alles uitladen toen we daar mee klaar waren gingen we naar mijn moeders broer en zijn vriendin die een baby hebben even gedag zeggen en naar mijn moeders zus. hebben we wat koffie gedronken en wat gegeten (donuts)
heerlijk!!. Toen wouden mijn neefjes gaan vissen daar had ik toen geen zin omdat het regende enz. maar mijn broer wel dus bleef ik thuis met mijn moeder.


Dinsdag


Het is weer mooi weer. Vandaag zou casper gaan fietsen met mijn oom en tante.

Dus pakte we de fietsen van zolder. En ging casper op de gele fiets uiteindelijk ging ik ook nog mee op de paarse fiets. Maar daar werkte de versnellingen niet goed vn. Dus toen we de berg gingen beklimmen wisselde casper en ik van fiets. Toen we eindelijk aan kwamen gingen we bij een restaurant zitten. Maar toen kwamen we der achter dat mijn oom geen geld mee had, dus moesten we het doen met een appel en wat water. En we gingen weer terug naar huis. Toen gingen we naar het strand van palombagio. We hebben daar gevoetbald met de pugg goaltjes. Toen gingen we weer naar huis douchen en tv en slapen


Woensdag


Vandaag zijn we naar een avonturen park geweest. Eerst was die nog niet open. Toen vroegen we aan een meneer wanneer die open zou gaan. Hij zei in de middag ongeveer. Mijn neefjes waren ook mee. 'smiddags kregen we uitleg hoe alles moest want met die kabels werken gaat niet vanzelf. Na wat oefenen mochten we eindelijk. Eerst het begin parkour waar alleen kleintjes mochten(kai jort neefje van mij), daar gingen wij ook eerst maar later gingen we naar het grote werk. Hoog in de bomen slingerden we van de ene boom naar de andere. Mijn moeder en mijn tante gingen niet. En op het laatst moest je weer terug met je roller waar de kabel op ging. En toen maakte casper en ik el kaars kabels aan elkaar vast. Het mocht niet dat wisten wij zelf ook wel maar we deden het gewoon. De baas stond er ook al bij. Maar toch gingen we. Onze moeder was en de baas was ook boos.

Toen gingen we weer terug naar huis.



Donderdag



Vandaag gingen we tennissen met mijn neefje die er niet veel van kon. Toen we daar mee klaar waren gingen we naar het strand van palombagio.

Toen in de avond na het eten gingen wij naar het vliegveld van corsica.

Want toen kwam mijn vader uit het vliegtuig. Toen zijn we naar huis gereden

Nog wat gepraat en met ze allen naar bed.



Vrijdag


Vandaag zijn we naar het strand van Canella geweest daar waren veel bamboe stokken die hebben we afgebroken. We proberen er een pijlen boog van te maken. Maar dat lukte niet echt goed. In de avond zouden we barbecuen. Toen ging casper en mijn oom en tante nog even fietsen. En ze kwamen op tijd terug voor het eten want we aten met ze allen. Lekker buiten op het terras.


Zaterdag


We hebben weer goed weer goed weer. We zijn alweer naar het strandje van palombagio geweest. De laatste keer voor mijn neefjes en mijn ooms en tantes. Dus we kregen allemaal een ijsje. En toen we allemaal weer naar huis gingen hadden we van te voren met elkaar afgesproken dat we naar een restaurant zouden gaan. Dus even snel douchen en snel om kleden en in de auto gaan zitten. Dan naar het restaurant kijken waar mijn moeder altijd al een keer had willen eten want daar heb je van dat echte corsicaanse eten maar hij was te vol.

Dus gingen we de stad in daar zagen we toevallig ook een soort van kermis waar bots auto's waren daar wou ik wel naar toe maar dat wouden mijn vader en moeder niet naar toe. Dus gingen we dieper de stad in. Toen vonden we een leuk restaurantje in solenzara, dat ligt vlak bij ons huis. We gingen pas laat naar huis.


Zondag


Vandaag hebben we een rustdag. Mijn ooms en tantes en neefjes gaan weg het over gebleven voedsel en drinken gaven ze aan ons ze dronken nog wat bij ons. Ze gingen weg. We zwaaiden en hun zwaaiden terug. Wij zijn gaan tennissen op een andere plek die heet tarcu. Het was daar mooier dan de vorige plek. Toen zijn we naar huis ge gaan.



Maandag


Vandaag zijn we weer gaan tennissen bij tarcu. En ook voetballen want er was een goaltje bij die tennis baan en toen hebben we wat gedronken op een terrasje en kai casper en ik hebben nog een ijsje gehad toen gingen we richting palombagio. Daar was een voetbal kooi daar heb ik gevoetbald. Mijn vader en moeder gingen naar de winkel. Toen ze terug kwamen gingen we naar huis.



Dinsdag


Het is alweer mooi weer!

Vandaag zijn we naar palombagio geweest. Daar hebben we weer gevoetbald op het strand. Toen we daar weg gingen gingen we nog tennissen bij tarcu. Na het tennissen reden we naar huis. Toen we thuis kwamen hebben we gedoucht enzo. en gingen we barbecuen.





woensdag


vandaag zijn we de Bavella op gereden met de auto. Dat is hoog in de bergen, Toen zijn we lopend naar trou de la bombe ( dat lijkt op een bomgat) daar op de berg. Toen zijn we naar beneden gereden. En zijn we naar palombagio geweest. Daar hebben we een ijsje gehad. En natuurlijk gevoetbald en gezwommen.




donderdag


Vandaag is het de laatste dag. Vanavond nemen we de avondboot naar Toulon in Frankrijk. We slapen op de boot en rijden vrijdagochtend naar huis, naar Groningen.

Eerst moeten we in het huisje alles opruimen, maar dan gaan we nog even tennissen en drinken we daarna nog wat op een terrasje aan zee. Op de boot eten we met onze buren van Corsica, dat zijn ook Nederlanders. Zij hebben een boot en vertelden ons dat de dag ervoor dolfijnen naast de boot waren en dat ze toen de zee ingesprongen zijn om met ze te zwemen. Cool he? We hadden met ze mee gekund, maar toen ze naar de boot wilden gaan en ons meevroegen waren we niet thuis…. De volgende keer gaan we echt met ze mee!!!!

We gaan laat slapen. Het was weer heel mooi op Corsica. Ik hoop dat we in de herfstvakantie weer gaan.


Van Fir

Geen opmerkingen: