donderdag 26 maart 2009

Gedichtenprijzen


Nina, Marchien en Marije zijn in de finale gekomen van de wedstrijd V E R S GEDICHT Samen met nog 21 andere kinderen van Nederland. 24 kinderen van Nederland waarvan er 3 bij elkaar in de klas zitten, bij meester Arjen!! Ze gaan naar Amsterdam op woensdag 8 april.
Hier komt het gedicht van Marchien:

Het leven van leven in een leven

Het leven van een ziel
Een ziel houdt je in het leven
ik hoop dat de ziel het leven vindt
en het leven lang en gelukkig leeft
Als de zielen het leven niet vinden,
hoop ik dat de zielen gelukkig
met elkaar leven zonder echt
te leven in het leven


Hier is het gedicht van Marije:

Wat ik zei

Het leven van Marije
Muffins bakken met Marchien
Om niet boos te zijn maar blij
Als ik dat hoopte dan wist ik misschien
Wat ik deed en hoe ik dat kon doen
En hoe ik wou wat ik kon doen wat ik zei

Hier is het Gedicht van Nina!!

Het leven van de sterren

het leven van de sterren
van de mysterieuze sterrenhemel
alleen te zien in het donker in de nacht
de sterren hebben wensen
wensen om niet meer wensen te zijn
om geen wensen meer te krijgen
maar wensen te hebben

Dit waren de gedichten van MNM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten